سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار روز ایران و جهان

نظر

 

 

 

2858/5000
سپاه پاسداران ایران در تاریخ 31 ژوئیه یک تانکر نفتی خارجی را در خلیج فارس توقیف کرد ، و این نگرانی ها درباره امنیت حمل و نقل در منطقه ای که برای صادرات نفت بسیار مهم است ، ایجاد شده است.

این کشتی - سومین کشتی خارجی است که از 14 ژوئیه توسط نگهبانان خلیج فارس توقیف شده است - مظنون به قاچاق حجم زیادی از سوخت است. کشتی یا اپراتور آن

به گزارش سپه نیوز ، این کشتی هنگام توقیف در نزدیکی جزیره فارسی در بخش غربی خلیج فارس ، در ساحل جنوب غربی ایران ، 700000 لیتر (4403 بشکه) سوخت قاچاق داشت. این حدود 400 مایل (640 کیلومتری) از تنگه هرمز است ، که در مرکز ایستادگی ایران با غرب در هفته‌های اخیر بوده است.

حجم قاچاق قاچاق مقدار کمی از نظر نفت است: بزرگترین ابرخودروها قادر به حمل محموله های 2 میلیون بشکه ای هستند.

بیشتر بخوانید: تانکرهای نفتی عمل ناپدید شدن را در هرمز به دلیل افزایش تنش ها انجام می دهند

با این وجود ، اختلال در حمل و نقل کشتی می تواند تنش هایی را که در آبهای منطقه به وجود آمده است ، تشدید کند زیرا ایران در برابر تحریم های ایالات متحده مقاومت می کند که صادرات مهم نفت آن را فلج می کند و پس از توقیف یکی از کشتی هایش در تاریخ 4 ژوئیه در نزدیکی جبل الطارق افزایش می یابد. ایران دو هفته بعد یک نفتکش بریتانیایی به نام Stena Impero را در هرمز گرفت و همچنان آن را نگه دارد.

گذر از دهانه خلیج فارس تقریباً یک سوم از روغنهای دریایی جهان را تشکیل می دهد. برای کاهش خطرات پیمایش از آبراه ، رویال نیروی دریایی شروع به اسکورت کشتی های انگلیس کرده است و طرحی برای یک مأموریت دریایی اروپا در حال شکل گیری است.

چرا تنگه هرمز چراغ نفت جهان است: QuickTake

ایالات متحده آمریکا عملیاتی موازی را آغاز کرده است که اروپایی ها از ترس از پیوستن به "کمپین فشار حداکثر" رئیس جمهور دونالد ترامپ رئیس جمهور علیه ایران و اقتصاد این کشور هوشیار هستند. در پاسخ به این کارزار ، ایران محدودیت های غنی سازی اورانیوم را رها کرده ، یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرده و یک موشک بالستیک را آزمایش کرده است. همچنین متهم به انجام تعدادی از حملات به تانکرها در نزدیکی هرمز است.
مصادره محموله

به گزارش سپه نیوز ، کشتی توقیف شده در هفته گذشته ، از سایر کشتی ها سوخت بارگیری کرده بود و هنگام خاموش شدن ، به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس می رفت. این بندر به بندر بوشهر در ساحل جنوب غربی ایران منتقل شد و محموله آن مصادره و تحویل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران شد. همه هفت خدمه خارجی دستگیر شدند.

خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی پیش از این روز یکشنبه گزارش داد که اعلام دستگیری کشتی همزمان با یک نشست مشترک بین نگهبانان ساحلی ایران و قطر در تهران با هدف بهبود و توسعه همکاری های دریایی بین همسایگان خلیج فارس است. این گردهمایی به دنبال یک دیدار نادر بین نگهبانان ساحلی ایران و ایالات متحده است. هفته گذشته