سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار روز ایران و جهان

نظر
اعتماد به نفس به عنوان یک احساس اعتماد به توانایی ها، کیفیت ها و قضاوت تعریف می شود. اعتماد به نفس برای سلامتی و رفاه روانی شما مهم است.

داشتن یک سطح سالم اعتماد به نفس می تواند به شما در موفقیت شخصی و حرفه ای خود کمک کند.
مزایای اعتماد به نفس

هنگامی که به خودت اعتقاد دارید، بیشتر مایل به انجام کارهای جدید هستید. این که آیا برای ارتقاء یا تقاضای ثبت نام برای یک کلاس آشپزی اقدام می کنید، اعتقاد به خودتان این است که کلید خودتان را در آنجا قرار دهید.

هنگامی که شما احساس اعتماد به نفس خود را می کنید، می توانید منابع خود را به وظیفه ای که در دست دارید، اختصاص دهید. به جای هدر رفتن زمان و انرژی نگران نباشید که شما به اندازه کافی خوب نیستید، می توانید انرژی خود را به تلاش های خود اختصاص دهید. بنابراین در نهایت، هنگامی که احساس اعتماد به نفس می کنید، بهتر عمل کنید.

به عنوان مثال، اگر شما درمورد ارائهی که قصد دارید با آن اطمینان داشته باشید، بر روی ارائه پیام خود به مخاطبان خود متمرکز خواهید شد. اگر، با این حال، شما اعتماد به نفس خود را در ارتباط با توانایی خود ندارید، ممکن است نگران باشید که هیچ کس به شما گوش نمی دهد یا شما ممکن است با مشکلی مواجه شوید. در نتیجه، شما ممکن است تلاش برای تمرکز و شما ممکن است بر سر کلمات شما سر و صدا، که ممکن است اعتقاد شما که شما در ارائه سخنرانی بد است را تقویت کند.

خوشبختانه چیزهایی که می توانید برای افزایش اعتماد به نفس خود انجام دهید وجود دارد. این که آیا شما اعتماد به نفس در یک منطقه خاص ندارید و یا در تلاش برای احساس اعتماد به نفس در مورد هر چیزی هستید، این استراتژی ها می توانند کمک کنند.
1
مقایسه خود را با دیگران متوقف کنید
آیا شما مقایسه کنید که چگونه به دوستانتان در فیس بوک نگاه می کنید یا اینکه حقوق خود را با درآمد دوستتان مقایسه کنید، مقایسه سالم نیست. در واقع، یک مطالعه 2018 که در «تفاوتهای شخصیتی و فردی» منتشر شد، ارتباط مستقیم بین حسادت و نحو احساسی که در مورد خودتان احساس می کنید، پیدا کرد.

محققان دریافتند افرادی که خود را با دیگران مقایسه می کنند حسادت می کنند. و حسادت بیشتر که تجربه کرد، بدتر از خودشان بود. این می تواند یک چرخه بدی باشد.

با توجه به زمان هایی که ثروت، اموال، مهارت ها، دستاوردها و ویژگی های خود را مقایسه می کنید، توجه کنید. فکر می کنید که افراد دیگر بهتر یا بیشتر هستند، اعتماد به نفس خود را در بر خواهد داشت.
وقتی متوجه شدید مقایسه کنید، به خودتان یادآوری کنید که انجام این کار مفید نیست. هر کس نژاد خود را اجرا می کند و زندگی یک رقابت نیست.

2
مراقب بدن خود باشید

اگر شما به بدن خود سوء استفاده میکنید، سخت است که در مورد خودتان احساس خوبی داشته باشید. خوابیدن در خواب، خوردن یک رژیم غذایی نامناسب و عدم تمرکز از ورزش، موجب رفاه شما خواهد شد. مطالعات نشان می دهد که فعالیت فیزیکی نشان دهنده اعتماد به نفس است.

یک مطالعه 2016 منتشر شده در بیماری و درمان نوروپزشکی نشان داد که فعالیت بدنی منظم، تصویر بدن شرکت کنندگان را بهبود بخشید. و هنگامی که تصویر بدنی آنها بهبود یافت، آنها احساس اعتماد به نفس بیشتری داشتند.

مراقبت از خود را اولویت بندی کنید. هنگامی که احساس زیبایی به خود می کنید، طبیعی است که بیشتر در مورد خودتان احساس اعتماد به نفس کنید.


3
تمرین خودکفایی


خودخواهی، هنگامی که شما اشتباه میکنید، شکست خورده یا تجربه عقب افتادگی را تجربه میکنید، با خودتان رفتار کنید. به سختی با خود صحبت می کنید، انگیزه شما را برای انجام کار بهتر نخواهید داشت. در حقیقت، مطالعات نشان می دهد که تمایل دارد اثر متقابل داشته باشد.

یک مطالعه سال 2009 در مجله ی شخصیتی نشان داد که خودخواهی به اعتماد به نفس بیشتر کمک می کند. فکر می کنم، "هر کس گاهی اوقات گمراه"، به عنوان مخالف، "من خیلی احمقانه است. من همه چیز را خراب کردم، "می تواند به شما کمک کند احساس خوبی داشته باشید حتی اگر زمانی که شما انجام نمی دهید همانطور که امیدوار بودید.

به جای اینکه خودتان را ضرب و شتم کنید یا نام خود را بنویسید، سعی کنید به خودتان بگویید که دوست دارید با دوستان مورد اعتماد صحبت کنید. بعضی از شلوغی ها را بشکن، به خودت بخند، و به خودت یادآوری کن که هیچکس کامل نیست.