سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار روز ایران و جهان

نظر

ماشین های لباس شویی امروزه یک ضرورت با ارزش و کار راه انداز هستند ، ممکن است پر زرق و برق نباشند اما فوق العاده مفید هستند. در واقع ، شما اغلب متوجه نمی شوید که ماشین لباسشویی چقدر مفید است تا اینکه از کار بیفتد! 


ماشین های لباس شویی دستگاه های سر سختی هستند و زود به زود خراب نمی شوند ، اما مانند تمام محصولاتی که فناوری به ما عرضه داشته ، در برابر خرابی مصون نیز نیستند. خوشبختانه با راهنمای مفید ما در این مقاله ، شما دقیقاً خواهید دانست که مراقب چه مواردی باشید و ممکن است بتوانید قبل از بروز مشکلات جدی ، آنها را برطرف کنید.
بنابراین بیایید مشکلات رایج در ماشین های لباسشویی را بررسی کنیم تا بهتر بتوانیم مراقب آن باشیم!

Woman kneeling next to washer

 

1- می لرزد و حرکت می کند

بیشتر ماشین های لباسشویی تا حدی ارتعاش می کنند ، اما اگر شما شاهد افزایش ناگهانی لرزش ماشین لباسشویی خود هستید یا به نظر می رسد که در حال حرکت کردن است ، دچار وحشت نشوید. این یک مسئله معمول است و خیلی اوقات پیش می آید. این مشکل ممکن است به این دلیل باشد که ماشین لباسشویی شما در سطح غیر صافی قرار دارد یا به دلیل اینکه کمک فنرها به شاسی ماشین لباسشویی متصل نشده اند یا خوب کارشان را انجام نمی دهند.

2- سر و صدا می کند

ماشین لباس شویی بالاخره هنگام شست و شو صداهایی دارد ، اما اگر متوجه افزایش ناگهانی صدا شوید ، دلایل بالقوه ای برای آن وجود دارد. بیشتر اوقات مشکل خیلی ساده است و ممکن است به این دلیل باشد که برخی چیز ها مثل سکه ها یا دسته کلید به طور تصادفی در لباسشویی به همراه لباس های شما قرار داده شده اند.

اما اگر مطمئن هستید که چیز خاصی در آن نیست ، می تواند به این دلیل باشد که چیزی در دیگ گرفتار شده است. در این حالت بهتر است با یک تعمیرکار لباسشویی در محل تماس بگیرید.

3- لباس ها پاره یا نخ کش می شوند
این یکی از بدترین مشکلاتی است که ممکن است اتفاق بیفتد. قطعا هیچ کس نمی خواهد لباس هایش طی چرخه شستشو آسیب ببیند.
اگر شما این مسئله را تجربه کردید ، دچار وحشت نشوید زیرا ممکن است بتوانید خودتان مشکل را برطرف کنید. مانند بسیاری از مشکلات ماشین لباسشویی ، پاره شدن لباس می تواند به دلیل اجسام خارجی باشد که در دیگ گیر کرده اند. بنابراین آن را با دقت بررسی کنید تا ببینید آیا اشیا خارجی در آن هست یا نه.
اگر چیزی پیدا نکردید ، پس مشکل جدی تر است و باز هم باید برای تعمیر لباس شویی در محل به متخصص زنگ بزنید.

4- خشک کردن و تخلیه نامناسب یا آهسته
اگر ماشین لباسشویی شما به طور ناگهانی شروع به تخلیه آهسته کند و شما بعد از پایان کار در دیگ آن آب پیدا کردید ، ممکن است مشکل خیلی جدی نباشد. به سادگی فیلتر را بررسی کنید و ببینید که آیا هیچ گونه انسداد یا مانعی در آن وجود دارد؟ به خاطر داشته باشید که هیچ گونه خاک و زباله ای نباید در آن باشد. بهتر است به طور منظم و هر چند ماه یک بار آن را چک کنید.
اگر مشکل از فیلتر نبود ، پس باید به تعمیرکار زنگ بزنید. مثلا اگر در کرج زندگی می کنید ، در این گونه موارد بهتر است برای تعمیر لباس شویی در کرج به کرج سرما زنگ بزنید.

Woman operating Washing Machine control dial

5-  ماشین لباس شویی بو می دهد

بوی ناخوشایند ممکن است در ظاهر مسئله جدی ای نباشد ، اما اگر ماشین لباسشویی باعث می شود لباس های شما بو بگیرند ، این می تواند منجر به مشکلات جدی تری مانند خوردگی در قطعات داخلی آن شود. خوشبختانه در اکثر موارد راه حل آن بسیار آسان است. معمولاً بوی ماشین های شستشوی به دلیل شستشو با آب سر و مواد شوینده مایع ایجاد می شوند.

این دو با هم ترکیب خوبی نیستند و می توانند منجر به ایجاد باکتری ها و آهک ها شوند. بنابراین اگر این مشکل را تجربه کرده اید بهتر است عادت های شستشویتان را تغییر دهید. شستشو با آب گرم می تواند به حل این مشکل کمک کند. ضمن اینکه هیچ وقت تا آخرین ظرفیت ماشین را پر نکنید تا لباس ها خوب شسته شوند.

 

6- روشن نمی شود

  اگر ماشین لباسشویی شما روشن نشد یا به طور ناگهانی کار خود را متوقف کرد ، بلافاصله وحشت نکنید. رفع این مشکل ممکن است آسان باشد!

ابتدا پریز برق و فیوز خود را بررسی کنید. مشکل می تواند به سادگی با فشار دادن سوئیچ یا تغییر فیوز حل شود. نکته دیگری که باید انجام شود این است که نباید بگذارید ماشین لباسشویی بیش از حد کار کند و گرم شود. این کار می تواند به بورد های الکترونیکی آن آسیب برساند و در این صورت به تعمیرکار لباس شویی احتیاج پیدا می کنید.

 

 

خب در این مقاله به رایج ترین مشکلات ماشین های لباس شویی اشاره کردیم. حتما متوجه شدید که این دستگاه چقدر حیاتی و لازم است. پس خوب مراقب آن باشید.

منبع :

http://refrigerator-karaj.com